iOS4 SDK でビルドが通らない理由は2つあった模様。
1) オブジェクト名が iOS4 で新たに導入された API とかぶっていた
2) cocos2d libraries のビルドターゲット設定を変えるのを忘れていた
理由 1) は細かく言うと2つあって、
一つは単純で、 AVPlayer という名前を普通の変数として使っていたというもの。これは納得。
もう一つはなんか不可解で、セレクタの名前に "player" というものを使っていて、これが何か悪さした風。
セレクタの名前だけ引っかかるってどういう状況??
他の名前にしたら通ったからいいけど・・。
I've found there were two reasons of build failure on iOS4 SDK.
1) Object name conflicts with newly introduced iOS API
2) Forgot to change the Target Setting of Cocos2d Libraries
Reason 1) had two sub-reasons:
One is pretty simple, I was using the name "AVPlayer" as a variable. This is reasonable and I can understand.
The other is pretty incomprehensible, I used the name "player" as a selector, which seems to have caused some confusion.
How can a single selector name cause such confusion???
Fix the name to other one and succeeded to build, anyway...