記事一覧

Invalid Binary

I've uploaded my binary to iTunes Connect, but I checked the status on the iTC page afterwards it turned to "Invalid Binary".
I've searched for the reason for an hour to have found that
I assigned a value to Code Signing Entitlement in the build settings by mistake.

When making ad-hoc build you have to set the string value "dist.plist" to Code Signing Entitlement. It has to be applied only to ad-hoc configuration, but I forgot to change the configuration selection pulldown on the top of Build Settings window and other configurations(Release/Debug) were changed without notice.

One more important thing here is, that you have to check the status of your app on the iTunes Connect page after you have uploaded the binary. Even when the upload was successful, this kind of thing may happen afterwards.
This time, if I didn't go check it, I'd have gotten an extra delay to the review.


iTunes Connect にバイナリをアップロードしたのだけど、後でステータスをチェックしてみると "Invalid Binary" になっていた。
1時間ほどかけて原因を探ってみると、「コード署名権限(Code Signing Entitlement)」に値が設定されてたのが問題だった。

やったことのある方はご存じと思うが ad-hoc バイナリを作るときには、コード署名権限のところに "dist.plist" を設定しなければいけない。これは ad-hoc構成にだけ行われるべきなのだけど、うっかりビルド設定の上の方にある構成選択ポップアップの選択を忘れていて、他の構成(Release/Debug)の方にも反映されてしまっていたのであります。

ここでもう一つ重要なのが、アップロードした後に iTunes Connect のページに行ってステータスを確認すべきということ。
もしアップロードがうまくいっても、こういう不具合が出ていることがある。
今回もしチェックしに行ってなかったらしばらく放置されてまたレビューまでの期間が無駄に延びてしまうところだった・・・。